Přáníčka na svátek matek 1.třída ZŠ

Navštívila nás paní učitelka z prvního ročníku základní školy a my jsme hned pochopili, že je stejně bláznivá jako my a že pro práci s dětmi dělá nad rámec svých pracovních povinností. 🙂 To nás zaujalo a s radostí jsme ji pomohli a vlastně jen přepisujeme článek, který psala pro inspiraci svým kolegům pedagogům.

Jak vše probíhalo můžete vidět ve videu na konci článku. 

Druhou neděli v měsíci květnu slaví všechny maminky svátek.  A tak jsme chtěli našim maminkám udělat radost za jejich lásku a starostlivost, kterou nám každý den věnují ve dne i v noci. Svátek matek se slaví v různé dny po celém světě na mnoha místech. A jaký dárek maminky nejvíce potěší? Koupený nebo vyrobený? Koupit dárek je mnohem jednodušší, ale maminku samozřejmě nejvíce potěší takový dárek, který dítě vlastnoručně samo nebo s pomocí někoho vyrobí. Řekne mamince básničku nebo ji jen skočí do náruče, obejme a dá sladkou pusu. A to jsme se rozhodli udělat i my. 🙂

Pro naše milované maminky jsme si připravili malý dáreček, abychom jim ukázali, jak šikovní prvňáčci jsme. Aby maminka viděla, že ve škole nezahálíme a učíme ve kdykoli a kdekoli a nemusíme u toho sedět jen v lavici ve třídě.  Vydali jsme se do ateliéru, kde nás paní fotografka vyfotila. Prohlédli jsme si ateliér a prozkoumali různé rekvizity a kostýmy. Protože jsme malí a zvídaví, zajímali jsme se, co všechno tohle povolání obnáší.

Kladli jsme paní fotografce spousty otázek a ona nám na ně trpělivě odpovídala a následně jsme si zahráli na fotografy a fotografky. Lákalo nás vyzkoušet si práci s fotografem, jak naaranžovat a upravit kamaráda a všichni jsme si vyzkoušeli být modelem či modelkou před objektivem. Nejvíce nás zaujala práce s foťákem.

Pořízené fotky použijeme na výrobu přáníčka. Odcházeli jsme nadšeni a plni nových krásných zážitků a třeba se jednou někdo z naší třídy stane fotografem či fotografkou a nebo v pořizování fotografií najde svoji novou zálibu.

Druhý den jsme dostali fotky, ze kterých jsme měli ohromnou radost a mohli jsme tak začít vyrábět.

Přáníčko jsme udělali z dřevěných špachtliček. My jsme použili špachtličky již předem nabarvené, ale můžete použít i přírodní a nabarvit si je předem temperovými nebo vodovými barvami.

špachtličky

Pokud nechcete utrácet za špachtličky nebo ve vašem okolí nemáte obchod, ve kterém je prodávají, můžete použít tyčky z nanuku a spojíte tak příjemné s užitečným. 🙂  Zvláště děti se určitě nebudou bránit, že je potřeba nanuky sníst.  🙂

Každé dítě si vybralo barvu špachtlí, která se mu nejvíce líbila. Špachtle jsme na stole poskládali do rámečku, který jsme následně slepili lepidlem

(je potřeba mít kvalitní lepidlo, aby špachtle udrželo, doma můžete použít i tavnou pistoli a pevnost máte zaručenou 🙂 ).

Rámeček si děti popsaly, namalovaly srdíčka a podobně a šly na zdobení. 🙂

K ozdobení rámečku jsme využili barevné papíry sytých barev a  ozdobné dekorační děrovačky neboli razničky.

Žáci si sami vyrazili motivy a  následně si každý ozdobil rámeček podle své fantazie a vkusu.

Na závěr jsme nalepili fotku do rámečku a krásný dárek pro maminku máme připravený a už nám zbývá jen se těšit až ho mamince předáme. Zarecitujeme k tomu básničku, kterou jsme se naučili a na závěr připojíme hubičku. Věříme, že z toho bude mít maminka velkou radost.

Potřebné pomůcky: dřevěné špachtličky, fix, kvalitní lepidlo nebo tavná pistole, barevné papíry, ozdobné dekorační děrovačky, lze využít i moosegumu, filz, třpytky nebo cokoli, co Vás napadne a bude se Vám na rámečku líbit

Časová náročnost: výroba přání 1 vyučovací hodina, focení v ateliéru 2 vyučovací hodiny

Přání děti vyráběly pro maminky k jejich svátku. Rozvíjeli jsme přitom komunikativní, sociální i pracovní kompetence. Při tvorbě přání děti rozvíjely svoji motoriku, kreativitu i estetické cítění a smysl pro detail. Práce v ateliéru děti obohatila o nové zkušenosti a poznatky, které získaly během focení a hře na fotografy. Spokojenost a úsměvy na tvářích dětí jsou největší odměnou nejen pro pedagogy, ale i pro rodiče dětí.

Vyzkoušet si jednotlivá povolání a vědět co všechno daná práce obnáší, zda by to dítě bavilo či nikoli, může později dítěti usnadnit rozhodování, jakým směrem, na jakou školu,  se po ukončení povinné školní docházky vydá.

V naší třídě se snažíme o to, aby děti vnímaly školu a její program nejen jako součást jejich života, ale také jako přirozený proces, který formou hry rozvíjí jejich vědomosti, zájmy, tvořivost, kreativitu a další věci. Snažíme se v naší třídě vytvořit prostředí, které je podnětné a tvůrčí pro všechny děti. Naši výuku se snažíme zpestřit o zajímavé pomůcky a materiály, které slouží k zvelebení naší třídy, abychom se v ní cítili co nejlépe, příjemně a pohodlně.

Básnička pro maminku, kterou zvládnou zarecitovat i menší děti:

SLIB

Celé své srdíčko

chci Ti dát matičko.

Za Tvou lásku,

za Tvou starost,

chci Ti dělat samou radost.

 

Naši práci můžete shlédnout v následujícím videu. Doufáme, že se Vám bude líbit.

Budeme rádi za Vaše komentáře, těšíme se na jakoukoli zpětnou vazbu. Můžete nám poslat výtvory Vašich dětí, rádi je zveřejníme.

Další inspiraci pro činnosti s dětmi naleznete v naší rubrice: Hrajeme si s dětmi.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *